Tuesday 3 November 2009

Quilled roses tutorial

Tea from Hobbychic (http://www.hobbychic.blogspot.com/) asked me to make a tutorial for quilled roses, so Tea, I decided to give it a try.
You will need quilling stripes. If you don’t have these, just make them out of paper. Mine are 1 cm wide; the size of yours depends on width of the stripe. You will also need a quilling tool, which I don’t have and instead I use toothpick.

Step 1: Roll the paper 2 or 3 rounds around the tool.



Step 2: Fold the paper 90° downwards so that it is parallel to the quilling tool.


Step 3: Continue to roll the strip of paper. Repeat fold-and-roll until you have no more paper left.

Step 4: Remove the rose off the quilling tool and allow the rolls to relax and re-adjust themselves.



Glue the loose end onto the bottom of the rose. And you're done.


Tea (Hobbychic - http://www.hobbychic.blogspot.com/) me je zamolila da napravim tutorijal za papirne ruže i Tea, zahvaljujući tebi ja ću pokušati da napravim svoj prvi turotijal.
Potrebne su vam papirne trake. Ako nemate ove već sečene, napravite ih sami. Moje su debljine 1cm; od debljine traka zavisiće i veličina ruža. Potreban vam je i alat za uvijanje papira, ali pošto ga ja nemam, koristila sam veću čačkalicu.
Korak 1: Uvijte papirnu traku oko alata - čačkalice dva do tri puta.
Korak 2: Savijte traku pod uglom od 90 stepeni ka vama tako da je paralelna sa alatom za uvijanje.
Korak 3: Nastavite da uvijate papirnu traku oko alata. Savijajte i uvijajte traku (koraci 2 i 3) dok ne dođete do kraja papirne trake.
Korak 4: Skinite ružu sa alata i dopustite da se malo odvije.
Zalepite kraj papirne trake za dno ruže i gotovo.

3 comments:

  1. Bravo...lijepe ružice...Nekada davno sam ih i ja radila...ali mislim da to nije bilo baš tako uspješno.Quilling je moja omiljena tehnika...pa ako želiš pogledaj još nešto na mom blogu
    LP
    Phoenix

    ReplyDelete
  2. Eh, davno sam ja sve to pogledala! Problem je što i u Beogradu jedva da išta od materijala može da se nađe, quilling tool nikako. Hvala u svakom slučaju!

    ReplyDelete
  3. Hi!

    I recently posted an entry on my blog with a link to this tutorial.

    I'd appreciate your letting me know that's OK.

    Thanks,

    Nancy Ward
    http://paperfriendly.blogspot.com

    ReplyDelete